• Svenska Bin
  • Svenska Bin
  • Svenska Bin
  • Svenska Bin
  • Svenska Bin
  • Svenska Bin

Svenska Bin

Sveriges biodlare satsade 2013 på en gemensam förening och plattform för att marknadsföra svensk honung.
Lind Lewin kommunikation har tagit fram namnet och konceptet för Svenska Bin, levererat den visuella identiteten, byggt upp hemsida och skapat kampanjer som ”Pollinera mera” ”Naturligt Söt” och ”Bi-boosta”.

Vi sköter mediebearbetning, PR och events och arrangerar events kring honung och biodling.
Ett av vår långsiktiga mål är att koppla samman kockar och konditorer med lokala biodlare. Paul Svensson och Rune Kalf Hansen var först med att engagera sig.

På hemsidan svenskabin.semynewsdesk och facebook berättar konditorer, kockar, biodlare, odlare och forskare varför bin är så viktiga för vår livsmedelsförsörjning, och varför honung är så nyttig.

Bakom projektet Svenska Bin står biodlingsnäringen och många mindre biodlare i Sverige.

Bi-maskot: Mats Johansson, Acne junior.
PR och press: Ulla Tillgren.
Digital utvecklare och hemsida: Wilhelm Lagercrantz.
Foto på denna sida: Anna Lind Lewin.